איך לשים סוף לאכילה מיותרת?

תמונה לאכילה מיותרת


קורה לך שאת ממשיכה לאכול גם אם את מרגישה כבר מלאה? שאת מסיימת ארוחה בתחושת כבדות או עייפות? שאכלת יותר ממה שהתכוונת ושיכולת להסתפק בארוחה קלה יותר?

ודאי תשמחי לדעת שניתן ללמוד להבחין מתי תחושת המלאות נוחה והשובע נעים ועל ידי כך להימנע מאכילה מיותרת.

איך עושים את זה?

על ידי בניית סולם הרעב והשובע האישי שלך.

הגוף שלנו יודע לאותת לנו תחושת רעב. בתחילה האיתותים חלשים, וככל שהרעב גובר הם מתחזקים והופכים עוצמתיים יותר עד לאכילה. תינוק שנולד מרגיש היטב את תחושות הרעב והשובע שלו ולכן יודע מתי להתחיל ומתי לסיים לאכול. עם הגיל אנחנו נוטים להתעלם מאיתותי הגוף לרעב ושובע עד שאנחנו מתקשים להבחין בהם.

איך תבני את סולם הרעב והשובע האישי שלך?

נסי להיות קשובה ולשים לב לאיתותים הגופניים לרעב, לזהות את התחושות והמחשבות שחולפות לך באותם רגעים.

לאחר שתתרגלי ותדעי לזהות תחושת רעב, נסי לדרג את הרעב והשובע שלך. דמייני סולם המתאר את דרגות הרעב והשובע שלך מאפס עד עשר.

איך מרגיש לך רעב קיצוני? מה התחושות הפיזיות והמחשבות הנלוות אליו? (אולי חולשה, סחרחורת, בטן מקרקרת, קושי להתרכז..)

איך מרגיש לך שובע קיצוני? מה התחושות הפיזיות והמחשבות הנלוות אליו? ((כבדות, עייפות, מרגישה מפוצצת..)

ציירי את סולם הרעב והשובע שלך, דרגי את כל הדרגות מאפס עד עשר, מצאי את ההגדרה המדויקת שלך לשובע, מה התחושה בה הוא נעים ולא מכביד.

ככלל מומלץ להתחיל לאכול כשלא רעבים מידי (בין שלב שלוש לשלב ארבע), ולסיים לאכול כשלא שבעים מדי, (בין שלב שש לשלב שבע).

לאחר שבנית את סולם הרעב והשובע האישי שלך, תוכלי לשאול את עצמך מה לאכול? לאיזה אוכל את רעבה/זקוקה כעת? 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *