איך לשים סוף לאכילה מיותרת?

תמונה לאכילה מיותרת

 

קורה לך שאת אוכלת שלא מתוך רעב? שאת מוצאת את עצמך חוטפת משהו ככה באוטומט על הדרך? או שאת אוכלת בתגובה לרגשות לא נעימים? מתוך כוונה להשתיק אותם?

ואולי את מכירה את זה שאת ממשיכה לאכול גם אם את מרגישה כבר מלאה? ואז את מסיימת את הארוחה בתחושת כבדות או עייפות? שאכלת יותר ממה שהתכוונת ושיכולת להסתפק בארוחה קלה יותר?

ודאי תשמחי לדעת שניתן ללמוד להבחין מתי תחושת הרעב היא באמת רעב ומתי המלאות נוחה והשובע נעים ועל ידי כך להימנע מאכילה מיותרת.

איך עושים את זה?

על ידי בניית סולם הרעב והשובע האישי שלך.

באופן טבעי הגוף שלנו יודע לאותת לנו תחושת רעב. בתחילה האיתותים חלשים, וככל שהרעב גובר הם מתחזקים והופכים עוצמתיים יותר עד לאכילה. תינוק שנולד מרגיש היטב את תחושות הרעב והשובע שלו ולכן יודע מתי להתחיל ומתי לסיים לאכול. עם הגיל אנחנו נוטים להתעלם מאיתותי הגוף לרעב ושובע עד שאנחנו מתקשים להבחין בהם.

איך תבני את סולם הרעב והשובע האישי שלך?

נסי להיות קשובה ולשים לב לאיתותים הגופניים לרעב, לזהות את התחושות והמחשבות שחולפות לך באותם רגעים.

לאחר שתתרגלי ותדעי לזהות תחושת רעב, נסי לדרג את הרעב והשובע שלך. דמייני סולם המתאר את דרגות הרעב והשובע שלך הוא יכול להיות מאפס עד עשר. או מאחת עד חמש, או כל מדרג שמרגיש לך הגיוני.

חשבי איך מרגיש לך רעב קיצוני? מה התחושות הפיזיות והמחשבות הנלוות אליו? (אולי חולשה, סחרחורת, בטן מקרקרת, קושי להתרכז..)

איך מרגיש לך שובע קיצוני? מה התחושות הפיזיות והמחשבות הנלוות אליו? ((כבדות, עייפות, מרגישה מפוצצת..)

ציירי את סולם הרעב והשובע שלך, דרגי את הקצוות ואז את כל הדרגות באמצע, מצאי את ההגדרה המדויקת שלך לרעב פיזי ולשובע, מה התחושה בה הוא נעים ולא מכביד.

ככלל מומלץ להתחיל לאכול כשלא רעבים מידי, ולסיים לאכול כשלא שבעים מדי, (איפשהו באמצע הסקלה ולא בקצוות).

לאחר שבנית את סולם הרעב והשובע האישי שלך, תוכלי לשאול את עצמך מה לאכול? לאיזה אוכל את רעבה/זקוקה כעת? 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

רוצה להתייעץ?
השאירי פרטים

בלוג

צעדים קטנים

"תראי את מאוד נחמדה אבל אני לא מעוניינת. אני יודעת מה אני צריכה לאכול. בואי, כולנו יודעים. אבל בינינו? בגילי? ממה כבר נשאר לי ליהנות?

קרא עוד »
בלוג

כדורגל

אבא שלי תמיד חלם שיהיה לו בן, וכשאני נולדתי, בת ג'ינג'ית לתפארת, הוא ניסה להפוך אותי לכזה. לצערו העמוק אהבת הכדורגל שלו לא דבקה בי.

קרא עוד »